Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

Η ψυχοσυνθεση της γυναικας-μανας

Eνας άντρας (παντρεμενος με παιδια) όταν "βαρέσει μπιέλες" μέσα στο σπίτι συνήθως τι κάνει;

Οταν εσυ φρικαρεις μεσα στο σπιτι τι κανεις?

Υποθετικα θα απαντησω μονη μου.. παιρνεις τα κλειδια σου και λες.."Σουλαααα.. παω για ενα καφε με τον Γιωργο και σε 1 ωρα το πολυ μιαμιση θα ειμαι πισω μωρακι μου.."
"Οκ Βαγγελη μου" απανταει η Σουλα..
πας για εναν καφε και σε 2 ωρες γυρνας.. ολα ειναι οκ..

Οταν η Σουλα φρικαρει μεσα στο σπιτι τι κανει?
Αρχιζει να πλενει, να σιδερωνει να τριβει τοιχους.. δεν πιανει και η φρικη διογκωνεται.. Αρχιζει και γυριζει σαν λιονταρι μεσα στο κλουβι του, ετοιμη να σας "φαει" ολους , φωναζει σε σενα, φωναζει στα παιδια..
"Ρε Σουλακι, λες εσυ, κοριτσακι μου ηρεμησε.." Πηγαινε μια βολτα να ξελαμπικαρεις..

και εδω ερχονται οι δυο εκδοχες..

Εκδοχη πρωτη..
Η Σουλα συνεχιζει να οριεται μεσα στο "κλουβι" της αρνουμενη να το αποχωριστει .. φωναζει σε σενα που εισαι "αχρηστος, αχαριρευτος, δεν κανεις τιποτα, δεν με βοηθας καθολου και εχεις ενα καρο απαιτησεις" φωναζει στα παιδια που δεν μαζεψαν τις καλτσες τους, δεν εφαγαν το αβγο τους, δεν βρηκαν την τετραγωνικη ριζα του 3426.., φωναζει στον εαυτο της που της λασπωσαν τα μακαρωνια και δεν χυλωσαν οι φακες..
Η Σουλα δεν φευγει.. Η Σουλα δεν παει για καφε με την κολλητη της, την αδελφη της, για shopping therapy... Γιατι για την Σουλα ο κοσμος ειναι πλεον το σπιτι της.. η Σουλα ειναι μανα και ο κοσμος ειναι τα παιδια της και αν φυγει δεν θα φανε το αβγο τους..

Εκδοχη δευτερη..
Η Σουλα παιρνει τα κλειδια της και φευγει..
Συναντα τη φιλη της και πανε για shopping therapy..
Η Σουλα αγοραζει ενα πανακριβο καλτσον με στρασακια που ξερει πως η επισημη εκδηλωση που θα το φορεσει τα ειναι τα γενεθλια του μικρου, αγοραζει καλτσες για σενα, καλσον με καρδουλες για την μεγαλη και καλτσες σπαιντερμαν του μικρου..
Ο κοσμος απο το στομαχι της που δημιουργουν τα νευρα εχει φυγει..
Αληθεια εφυγε? Η μηπως απλα μετακομισε και πηγε στο στηθος της?
Η Σουλα καθεται και πινει καφε με τη φιλη της.. εχει ηδη περασει μιση ωρα που λειπει απο το σπιτι.. "ρε Ποπακι? Ο αχαιρευτος θα εδωσε το αβγο στα παιδια?
"Αμαν ρε Σουλα.. απαντα αγανακτισμενο το Ποπακι που ακομα δεν ειναι μανα.. (γιατι αν ηταν θα ειχε την ιδια απορια αν ο δικος της αχαιρευτος εδωσε το αβγο στα δικα της).. και να μην το φανε τι εγινε μια μερα? Κατσε και πιες τον καφε σου σαν ανθρωπος και μην σκας.. Κοιτα τον κοσμο γυρω σου.. χαλαρωσε.. η ωρα του καφε ειναι ιερη.. και ο καθε ανθρωπος εχει το δικαιωμα να τον απολαυσει χωρις να να σκεφτεται αν καποιος αλλος εφαγε το αβγο του"
Η Σουλα κοιτα τον κοσμο γυρω της.. Ενας ηλικιωμενος κοιταζει το υπερπεραν και παραμιλα, 2 νεροι παιζουν ταυβλι και ενας τριτος τους κοιταζει στελνοντας μυνηματα ταυτοχρονα απο το κινητο..
μια κοριτσοπαρεα χαχανιζει εντονα διπλα σε μια δασκαλα που διορθωνει γραπτα και τις στραβοκοιταζει.. Ενα ζευγαρακι φτιαχνει σχεδια για το μελλον του και μια μαμα ταιζει ενα μωρακι το αβγο του την ωρα που πινει καφε με την φιλη της..
Ο κομπος απο το στηθος της φευγει.. Η Σουλα παιρνει μια βαθια ανασα.. Εφυγε? Γιατι αν στ΄αληθεια εφυγε τι ειναι αυτο που νιωθει στο λαιμο της και δεν μπορει να καταπιει? Η εξεταση του θυρεοειδη βγηκε καθαρη ..
Δεν μπορω βρε Ποπακι.. σορυ κιολας που σε κουβαλησα αλλα φευγω..
Ο κομπος στο λαιμο την στελνει παλι πισω στο κλουβι της..
Γιατι η Σουλα ειναι μανα.. και τωρα που εφυγε τα παιδια δεν θα φανε το αβγο τους..

Η Σουλα ειναι ανθρωπος.. ειναι γυναικα.. ειναι παιδι καποιου.. συζυγος δικη σου.. φιλη καποιων αλλων.. Ομως το βασικοτερο χαρακτηριστικο της Σουλας ειναι οτι ειναι ΜΑΝΑ!!!

ΜΑΝΙ.. ΜΑΝΙ... ετσι με φωναζει ο γιος μου καποιες φορες προσπαθωντας να πει ΜΑΝΑ και ειναι ο πιο σπουδαιος τιτλος που μου εχουν απονειμει ποτε..
Μπορω να παψω να ειμαι τα παντα.. Οι γονεις μου θα πεθανουν, τον αντρα μου θα τον χωρισω, με τους φιλους μου θα τσακωθω.. Μπορω να παψω να ειμαι και να νοιωθω γυναικα.. μπορω ακομα και να παψω να ειμαι ανθρωπος παραμελοντας ακομα και τις πιο στοιχειωδης μου αναγκες οπως πχ να φαω, να παω στην τουαλετα, να πιω εναν καφε..
Ομως δεν μπορω να παψω να ειμαι μανα...οχι τουλαχιστον για οσο αυτο το παιδι θα με χρειαζεται.. δηλαδη μεχρι τα 103 μου που γρια χουφταλο θα με εχει αναγκη για να με δειχνει σαν αξιοθεατο στα δισεγγονα του "κοιτα τη γιαγια.. σαν μουμια δεν εχει γινει? Ειναι 103 με το ενα ποδι στον ταφο και ο χαρος την ξεχασε.. Εχουμε γερο κοκκαλο στο σοι!!!"

Η Σουλα δεν μπορει να γινει ποτε η Σουλα που ηξερες γιατι πολυ απλα η Σουλα εγινε ΜΑΝΑ.. Και ολα τα αλλα ειναι πλεον απλα συν.. Μανα + εργαζομενη+ συζυγος+ νοικοκυρα+κορη+φιλη+ερωμενη++++
Ολα τα αλλα ειναι απλα +

δεν το θελει.. δεν το επιλεγει..
Το επελεξε η φυση για εκεινη.. Τα παιδια της ειναι προεκταση του εαυτου της.. Βγηκαν απο τα σπλαχνα της, μεγαλωσαν με το αιμα της , ηπιαν το γαλα που το σωμα τςη παρηγαγε για να τα θρεψει..
Οι μαχες της πλεον ειναι γι αυτα..
Και τωρα η αναπνοη της ειναι το γελιο τους..
τα φιλια τους σβηνουν τη διψα της..
η αγκαλια τους τη ζεσταινει..

Και ο καθενας που δεν αγαπα τα παιδια της οσο και αυτη ,που βαζει σε προτεραιοτητα κατι αλλο περα απο τα παιδια της και τις αναγκες τους ειναι εχθρος της..

Στα περισσοτερα ζευγαρια τα σοβαρα προβληματα αρχιζουν οταν ερχονται τα παιδια.. Πριν το οποιο προβλημα ειναι ευκολο να λυθει.. και κανεις δεν τρελαθηκε επειδη πηρε διαζυγιο.. (αναφερομαι σε ψυχικα υγειης ανθρωπους και οχι σε ηδη διαταραγμενες προσωπικοτητες)
Και αν το δεις λιγο πιο σφαιρικα το θεμα ολοι οι μικροκαυγαδες οφειλονται οι σχετιζονται με τα παιδια..cool!!!!

Βαγγελη διαβασε η Μαρια ιστορια? (εσυ καθεσαι μαζι της να διαβασει)
Ωχ ρε Σουλα.. σταματα θα διαβασει..

Αυτος ο μινι διαλογος μπορει να φερει τραγικα αποτελεσματα..

Σ..Καλα εισαι εντελως ανευθυνος.. θα παει αδιαβαστο το παιδι στο σχολειο και θα φταις εσυ..
Β..Εσυ θα φταις γιατι μιλας ολη την ωρα και δεν μας αφηνεις να διαβασουμε..
Σ.. Ναι ολο εγω φταιω.. και προχτες που ξεχασες ανοιχτο το θερμοσιφωνα εγω εφταιγα..
Β.. ναι ο θερμοσιφωνας σε πειραξε που καινε τα καλοριφερ ολη μερα και πληρωνουμε 200 ευρω κοινοχρηστα..
Σ.. Τα κοινοχρηστα για να ζεσταθουν τα παιδια μας τα κλαις.. τα 1400 ευρω που σου εφαγε η αδελφη σου που 4 χρονια τα χρωσταει και ολο τα δινει δεν τα κλαις ωμος..
Β.. Ειπε οτι θα τα δωσει οταν ευκολυνθει και αστην οικογενεια μου κατω.. πουυ το πας που το γυρνας ολο εκει το φερνεις..
Σ. Σταματα και συ να ασχολησε με τους δικους μου και θα σταματησω κι εγω..
Β.. Γιατι ειπα τιποτα?
Σ.. Γιατι τι να πεις? Που οι ανθρωποι σε εχουν κορωνα στο κεφαλι τους..
Β.. (ειρωνικα) Εμ ειναι να μην με εχουν? Αφου σε παντρευτηκα και σε ξεφορτωθηκαν..
Σ.. Ναι σου κακοπεσα.. Ποια θα γυρισει βρε να σε κοιταξει?
Β.. Πολλες.. (με νοημα)
Σ.. (η οποια εχει φορτωσει για τα καλα και αρχιζει να κλαιει απο τα νευρα της..) Βλεπεις.. και μετα το αρνεισαι οτι τραβιοσουνα με εκεινη την τσουλιτσα απο το γραφειο σου..
Β.. Καλα εισαι τρελη μου φαινεται..
Σ.. Ναι βγαλε με και τρελη.. η μοιχια ειναι λογος διαζυγιου να το ξερεις..
Β.. Ε φυγε λοιπον μου τα επρηξες τοσα χρονια.. (φορτωνει αλλα πιο αργα λογω της αναισθησια που διακρινει το φυλο)
Σ.. να φυγεις εσυ .. σπιτι μου ειναι..
Β.. Σπιτι ΜΑΣ.. και δικο μου σπιτι ειναι μαζι το χτισαμε..
Σ.. ναι αλλα το οικοπεδο ειναι στο ονομα μου.. (αρχιζουν να μοιραζουν την περιουσια)
Β.. Χαχα.. ναι αλλα το σπιτι ειναι και στα δυο..
Σ.. Γιατι πιαστηκα κοροιδο.. αλλα τοσ πιτι μενει σε οποιον κρατησει τα παιδια (τωρα χωριζουν και τα παιδια)
Β.. Γιατι ποιος ειπε οτι θα τα παρεις εσυ?
Σ.. Με απειλεις? με απειλεις οτι θα μου παρεις τα παιδια? Θα σε σκοτωσω.. Πανω απο το πτωμα μου μονο.. (η Σουλα βουταει κουζινομαχαιρο)
Β.. Εισαι τρελη και θα στα παρω.. οχι θα τα αφησω σε σενα που μου κουνας το μαχαιρι.. (ο Βαγγελης παει προς το μερος της )
Σ.. Μην ερχεσαι κοντα μου.. θα σε σκοτωσω σου λεω..
Εδω ο βαγγελης βλεποντας τα σκουρα και πως ο αλλος εχει σαλταρει εντελως παιρνει τα κλειδια χτυπαει την πορτα και φευγει..

Η Μαρια εχει μεινει εμβροντητη και ο μικρος βγαινει απο το δωματιο του κρατωντας τον σπαιντερμαν.. Μαναααα κοιτα.. κολλαει.. και κολλαει τον σπαιντερμαν που του εχει βαλει λογκο στιγμης πανω στον καναπε..

Η Σουλα τρεχει να το καθαρισει χωρις να του φωναξει ομως και να τον μαλωσει .. σκυβει στο υψος του και του εξηγει οτι αυτο δεν ειναι ωραιο που εκανε γιατι τα Χριστουγεννα που θα ερθει ο Αη Βασιλης αν ο καναπες ειναι χαλια δεν θα κατσει να ξεκουραστει και δεν θα προλαβει να τον δει..
Ο μικρος παει στο δωματιο του να "σκεφτει" τι ωραιο μπορει να φτιαξει για να χαρισει στον Αη Βασσιλη τωρα που χαλασε ο καναπες και η Σουλα καθεται διπλα στη Μαρια για να διαβασουν Ιστορια..
Μετα απο 20 λεπτα μπαιενι ο βαγγελης και λεει.."να παραγγειλουμε καμια πιτσα ρε μωρακι? Αστο φαγητο για αυριο για να μην μαγειρευεις.."

Αν ταιριαζει ολο αυτο το σεναριο (Αρια προσπαθω να σου φαω τη δουλεια) στην περιπτωση σας, τοτε μονο ενα μπορεις να κανεις για να την βοηθησεις πραγματικα να 'ξεφρικαρει"
Να αναλαβεις περισσοτερες υπευθυνοτητες οσον αφορα το θεμα των παιδιων, να της δειξεις (οχι να της πεις να της δειξεις) οτι η πρωτη σου προτεραιοτητα ειναι αυτα) ..
Ισως πεις οτι ηδη εχεις αναλαβει πολλα αλλα εγω θα σου πω τι την ενοχλει..

"Αμαν πια με αυτα τα παιδικα.. ενα εργο θελω να δω ο χριστιανος σαν ανθρωπος"

"ναι.. θα δουλευω εγω μια ζωη να ταιζω τον γιο σου τον αχαιρευτο που θα θελει να σπουδαζει μεχρι τα 30 του "(φυσικα δεν το εννοεις γιατι βαθια μεσα σου και συ πιστευεις οτι ο γιος σου ειναι ο αλλος Αινσταιν και στα 15 θα τονπαρει η ΝΑΣΑ αλλα λεγοντας την κλασσικη ατακα του μεσοελληνα πατερα της γυριζουν τα λαμπακια αναποδα..)

"Παλι το εσκισε το καλτσον η μαρια? Τι θα γινει πια? "(αφου μονος σου θα την πας να παρει το καλτσον με τις πριγκηπισσες γιατι πρεπει να πεις κατι για να τσιτωσεις τα ευρα του αλλου?)

Στη ερωτηση "Βαγγελη διαβασε η Μαρια ιστορια" απαντας..
(με προσοχη στον τονο της φωνης σου να μην φανει ειρωνικος)
"Τελειωνουμε.. πολυ δυσκολα βρε παιδι μου.. ευτυχως και δοξα το Θεο που τα παιδια μας ειναι εξυπνα και τα παιρνουν ευκολα γιατι νομιζουν οτι τα βιβλια της Γ΄δημοτικου απευθυνονται σε ενηλικες"
Εδω θελει λιγο προσοχη.. η Σουλα θα πει.. "ευτυχως που πηρε απο μενα το παιδι.. (χιουμορ του νεροχυτη ειναι αυτο)
Αν δεν απαντησεις θα συνεχισει.. Αν την πειραξεις ενω αυτη ξεκιναει και το λεει για πλακα θα παρεξηγηθει (η ψυχολογια του νεροχυτη)
Η σωστη απαντηση ειναι.. Την εξυπναδα απο σενα και την ομορφια απο τον μπαμπα.. γι αυτο η κορουλα μου ειναι κουκλα..
και εδω για να μην συνεχισει (γιατι ολο και κανα κουζινομαχαιρο θα περιεχει η λατζα) αρχιζεις γλυκες στη μικρη μαρια.. "Κουκλα μου εσυ ματς μουτς.."
Η Σουλα θα λιωσει και αντι για φακες μπορει να φτιαξει παστιτσιο.. και μετα αν εισαι καλος ανθρωπος και απασχολησεις τα παιδια την ωρα που θα θελει να μπει για μπανιο χωρις να χρειαστει να σου πει "Βαγγελη προσεχε τα παιδια μπαινω για μπανιο" μπορει να εχει και ..επιδορπιο
Τωρα θα μου πεις πως θα το καταλαβεις ποτε θελει να μπει για μπανιο..
Γιατι για τους αντρες ειναι αυτονοητο οτι μπαινουν για την αναγκη τους χωρις να χρειαστει να το διατυμπανισουν.. για τις γυναικες οχι.. θεωρουν οτι πρεπει να προειδοποιησουν για την δεκαλεπτη απουσια τους και την αναγκη την εχετε δημιουργησει εσεις.. Οποτε μαθε αρχικα να διαβαζεις τα σημαδια και σε λιγο καιρο οταν πλεον θα γινει αυτονοητο και γι αυτην οτι δεν θα χρειαζεται να διατυμπανισει οτι "παω για κακα μου" θα εχετε λυσει ολα τα προβληματα σας..

Σημαδια οτι μια γυναικα ετοιμαζεται να κανει την ανακοινωση "παω να κανω μπανιο"
1. Εισατε ολοι οικογενειακως ταισμενοι και ποτισμενοι
2. Εχει σχεδον τελειωσει το συγυρισμα και γυροφερνει στο δωματιο των παιδιων ετοιμαζοντας τσαντες κρεβατια κλπ κλπ
3. Μπαινοβγαινει στο μπανιο χωρις ουσιαστικα να κανει τιποτα.. (τσεκαρει για πετσετες σαπουνια ξυραφακια κλπ)
4. Αφηνει φωτα ανοιχτα απο το ενα μπαινοβγαινοντας απο το ενα δωματιο στο αλλο..
5. εχει βγαλει τις καλτσες..
6. Ακους συρταρια να ανοιγοκλεινουν (ψαχνει βρακι, πιτζαμα κλπ )

Εδω λοιπον και εφοσον ξερεις πανω κατω ποτε ειναι η ωρα της για μπανιο παιρνεις τα παιδια (οχι δεν τα πας στη μανα της..) σε καποιο δωματιο του σπιτιου και βρισκεις κατι να κανεις μαζι τους που ξερεις οτι θα σου παρει τουλαχιστον μιση ωρα να το τελειωσεις.. (παραμυθι επιτραπεζιο, ταινια οτι γουσταρεις..) Συνοδευεις την απομακρυνση των παιδιων με το εξης σχολιο.."Σουλα αυτο το παραμυθι/ταινια/παιχνιδι τους αρεσει? Ευτυχως που γυρισα νωρις και εχω λιγη ωρα να δω και γω τα παιδια μου βρε αδελφε.."
και εξαφανιζεστε για μιση ωρα..
δεν χρειαζεται παραπανω..
Το ελυσες το προβλημα..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου